چرا برای راه انداری کسب و کار خود به سایت نیاز داریم؟
شنبه 15 آذر 1399 مهسا کرمی 1383 0

چرا برای راه انداری کسب و کار خود به سایت نیاز داریم؟

هر کسب و کاری برای برندسازی، جلب مشتری و همیشه در دسترس بودن به سایت نیاز دارد. برای مطالعه کامل ضرورت سایت برای هر شغلی این مقاله را مطالعه فرمایید

چرا هر کسب و کاری به یک سایت نیاز دارد؟ آیا سایت باعث برندسازی می­شود؟ داشتن وب­سایت به افزایش فروش کمک می­کند؟ آیا هر شغل فیزیکی به داشتن سایت نیاز دارد؟ آیا تابحال به این موضوعات فکر کرده اید؟

اگر قبل از شروع هر کاری به مزایای آن فکر کنیم بهتر می توانیم به شروع آن فکر کنیم و کاملاً هدفمند و مشتاق آن را پیش ببریم. راه اندازی یک وب سایت هم از این امر مستثنی نیست؛ باید به دقت مزایای داشتن آن را بسنجیم، هزینه های آن را برآورد و هزینه های جانبی را پیش بینی کنیم و مطمئن باشیم در نهایت به چه هدفی می خواهیم برسیم. با مشخص بودن همه چیز نه تنها تصمیم گیری برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین راحت تر خواهد بود، بلکه مسیر موفقیت هموارتر و پیروزی دست یافتنی­ تر خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم با بررسی موشکافانه و دقیق فوایدی که وجود یک سایت برای یک کسب و کار دارد به سوالات پیرامون این موضوع پاسخ دهیم.

 

بیل گیتس: اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهید شد.

 

1-سایت به برندینگ کمک می­کند

تا زمانی که نام، خدمات و ویژگی های کسب و کارتان را معرفی نکنید کسی شما را نمی شناسد. با وب سایت می توانید به راحتی کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید و در واقع اعلام حضور کنید.

وجود وب سایت علاوه بر معرفی خدمات به کسب و کارتان اعتبار می بخشد.

 2- جلب مشتریان بیشتر

طی سالهای اخیر که استفاده از اینترنت بسیار گسترش پیدا کرده است. هر فردی معمولاً قبل از اینکه تصمیم به خرید و یا استفاده از خدماتی بگیرد، نیاز خود را در اینترنت جستجو می­کند. در اکثر مواقع اگر محصولی برای خرید باشد آن را به صورت آنلاین خریداری و اگر خدمات باشد، آن را به صورت آنلاین دریافت می کند. بنابراین دیگر معرفی خدمات و جلب مشتری محدود به فروشگاه و شرکت فیزیکی نمی شود و مشتری قبل از رسیدن به مکان فیزیکی تصمیم خود را نهایی می کند.

امروزه همه چیز تغییر کرده است. مغازه­های لوکس با دکورهای لاکچری به سایت­هایی با طراحی­ های زیبا تغییر کرده است. بروشورها و کاتالوگ های محصول به صورت فایل درآمده و بیلبوردها و تراکت های تبلیغاتی به طراحی بنرهای جذاب برای سایت تبدیل شده است. با این اوصاف، چه فضایی مناسب تر از یک سایت مناسب و جذاب برای معرفی و جذب مشتری و چه بستری مناسب تر از بستر وب برای رسیدن به موفقیت می توانیم پیدا کنیم؟!

3- با داشتن سایت هر کجا و هر لحظه با مشتری در ارتباط باشید

از سایت به عنوان یک تریبون برای گفتگو با مشتریان خود استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید حراج پایان فصل بگذارید؟ طبیعی است که نمی توانید از داخل فروشگاه فیزیکی کل کشور را در جریان حراج خود بگذارید. راه حل چیست؟ طراحی یک بنر و صفحه لندینگ برای آگاه کردن همه مشتریان کافیست!

در یک بازه خاص خدمات را به صورت ویژه یا تخفیف دار ارائه می دهید؟ آن را از طریق سایتتان اطلاع رسانی کنید. تغییر آدرس داده اید؟ خدمات جدید ارائه می کنید؟ یک مطلب جدید در مورد کسب و کارتان منتشر کرده اید؟

وب سایت شما فضای گفتگوی همیشگی با مشتریان شماست. از این فضای نامحدود نهایت بهره بار ببرید.

4- حضور در فضای مجازی بسیار ارزان­تر از فضای فیزیکی

فرض کنید می خواهید یک فروشگاه عطر راه بیندازید. اجاره یک مغازه با هزینه هنگفت در جای مناسب شهر که هم شناس باشد و هم محل رفت و آمد مردم به علاوه یک هزینه گزاف هم برای دکور و تجهیزات! بعد هم مساله تبلیغات مطرح می شود. تبلیغات بسیار پرهزینه برای معرفی کسب و کار.

اما حالا فرض کنید فروشگاه را آنلاین راه بیندازید. به جای یک مغازه با اجاره بسیار سنگین، یک فروشگاه با هزینه بسیار ارزانتر که بعضاً حتی می شود به صورت سالیانه پرداخت شود. با یک هزینه دامنه و هاست که معمولاً هزینه آنچنانی هم ندارد می شود فروشگاه را راه اندازی کرد.

البته این نکته را هم بگوییم که راه اندازی سایت و نگهداری هم هزینه های خود را دارد و بحث ما بر سر این است که این هزینه ها در برابر هزینه های یک شرکت، مغازه یا فروشگاه ناچیز حساب می شود.

5- با سایت همیشه و در همه جا در دسترس باشید

تمام مشاغل فیزیکی، ساعت کار مشخصی دارند به عنوان مثال ساعت کار شرکت ها معمولاً ساعت 9 صبح تا 5 عطر می باشد و یا مغازه ها فقط 10 صبح تا 10 شب باز هستند و اگر کسی خارج از این ساعات بخواهد خرید کند امکان آن وجود ندارد. مزیت داشتن سایت این است که شما همیشه و در همه جا در دسترس هستید و اگر یک فروشگاه آنلاین باشید سایت 2 صبح هم می توانید فروش داشته باشید. به عنوان مثال مشتریان «سایت و سئو» اگر مشکلی داشته باشند می توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق سیستم پشتیبانی تیکت پیام های خود را برای ما ارسال کنند و تیم پشتیبانی در اسرع وقت پاسخ آنها را خواهد داد.

6- از طریق سایت روابط تجاری موفق داشته باشید

زمانی که سایت داشته باشید، این سایت در دسترس همگان قرار می گیرد. مشاغل وابسته به شغل شما و یا همکارانتان به راحتی شما را پیدا می کنند و شانس خوبی برای ایجاد یک رابطه دوستانه برای دوطرف ایجاد می شود.

7- با راه اندازی سایت به راه های تبلیغاتی متنوع دسترسی دارید

با داشتن وب­سایت به روش­های تبلیغاتی متنوعی دسترسی دارید. تبلیغات در گوگل، شبکه­ های اجتماعی، سایت­ های آگهی دهنده و ثبت رپورتاژ و ... که هر کدام به نوبه خوب بسیار تاثیرگذار هستند. علاوه بر این می­توانید زمان ثبت نام کاربر در سایت اطلاعات تماس مانند شماره موبایل و ایمیل دریافت کنید و مدام با کاربر در تماس باشید و آنها را از کمپین های تبلیغاتی خود مطلع کنید.

8- با داشتن وبسایت ایمیل اختصاصی خواهید داشت

زمانی که سایت راه ­اندازی می­کنید یک نام دامنه مشخص هم خواهید داشت که می­توانید برای آن ایمیل­ های اختصاصی و متنوع داشته باشید. به عنوان مثال برای دامنه www.siteoseo.com ایمیل­ هایی با آدرس info@siteoseo.com یا support@siteoseo.com می­توان ثبت کرد. داشتن ایمیل­ های شرکتی باعث افزایش اعتبار نام برند شما خواهد شد.

9- مخاطبانتان را بشناسید و دقیق آنها را ارزیابی کنید

داشتن سایت مزیت بسیار بزرگی که دارد این است که می­توانید بسیار دقیق بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور به شما دسترسی داشته اند.

اگر سایت داشته باشید و اطلاعات آن را ثبت کنید کاملاً دقیق متوجه می­شوید بازدید­کننده سایت از کجا وارد سایت شده، هر صفحه چه میزان بازدید داشته یا با چه دستگاهی بیشتر بازدید داشته­ اید.

برای این کار از ابزار جذاب و رایگان گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. از طریق این ابزار حرفه ­ای متوجه می­شوید کاربران از چه طریق و با چه دستگاهی وارد سایت شما شده ­اند، چقدر در آن زمان صرف کرده ­اند و چه مسیری را طی کرده­ اند.

10- نداشتن سایت برابر است با اتلاف هزینه

اکثر شرکت ها، ادارات، فروشگاه­ ها و کلاً کسب و کارها برای تبلیغات و انجام کارهای روزانه حجم زیادی کاغذ استفاده می­کنند. آموزشگاه ­ها، بروشورهای آموزشی چاپ می­کنند، فروشگاه­ ها کاتالوگ محصول و بقیه مشاغل هم همینطور. حالا زمان و هزینه جداگانه­ ای هم برای پخش آن نیاز دارید! فکر کنید، زمان و سرمایه­ تان را صرف چیزی کردید که به زودی دور انداخته خواهد شد!

  با داشتن وب­سایت، می­توان از این میزان هدررفت کاغذ و تبدیل آن به زباله و از همه مهمتر از بین رفتن جنگل­ های سرسبز برای چیزی که راه­ حل جایگزین بسیار مناسب­تر و منطقی ­تری دارد جلوگیری کرد.

آیا شما هم دلیل دیگری برای داشتن وب­سایت می­شناسید؟

ما هر آنچه از ضرورت داشتن وب­سایت برای هر کسب و کاری میدانستیم را با شما مطرح کردیم. اما شاید دلایل دیگری هم وجود داشته باشند.

از شما می­خواهیم، دلایل خود در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 آیا هر کسب و کاری به سایت نیاز دارد؟

بله، هر شغلی برای معرفی و برندسازی، کسب اعتبار، جلب مشتری، ارتباط و تعامل همیشگی با مشتریان به سایت نیاز دارد.

هزینه راه­اندازی سایت چقدر است؟

برای راه­اندازی یک سایت، به یک دامین و فضای هاست که هزینه آن به صورت سالیانه است نیاز داریم به همراه هزینه خود سایت که می­تواند به صورت سالیانه یا یکبار برای همیشه پرداخت شود.

راه­اندازی کسب و کار به صورت فیزیکی ارزان­تر است یا با راه­اندازی سایت؟

البته که راه­اندازی سایت بسیار کم ­هزینه­تر و مقرون ­­به­ صرفه­تر است.

 

 

G راه اندازی کسب و کار اینترنتی

استفاده از مطالب سایت و سئو فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت siteoseo.com می‌باشد.