سئو چیست؟ چرا باید سایت رو سئو کنیم؟
جمعه 05 دی 1399 مهسا کرمی 1252 0

سئو چیست؟ چرا باید سایت رو سئو کنیم؟

سئو به معنی انجام کارهای اصولی بر اساس استاندارهای گوگل برای بهبود رتبه سایت و رسیدن به جایگاه بهتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ترافیک می باشد

سئو چیست؟

سئو (SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به معنی بهبود عملکرد سایت بر اساس استانداردهای تعیین شده موتورهای جستجو است که باعث جذب مخاطبان بیشتر به سوی سایت می شود.

در سئوی سایت عوامل زیادی تاثیر گذار است. از محتوا و ساختار داخلی سایت گرفته تا لینک سازی داخلی و لینک های ورودی سایت از سایت های دیگر که همگی آنها باعث کسب جایگاه بهتر در جستجوی گوگل و در نتیجه بازدید کننده بیشتر می شود.

سئو مجموعه ای از روش های برای تغییر استراتژیک وب سایت هاست که به بیان مهمترین عوامل موجود در یک صفحه و افزایش اهمیت آن در گوگل می پردازد. لازم است بدانید سئو یک فرایند ساده نیست و برای پیاده سازی نیازمند دانش و صبر فراوان است.

یک سئوکار حرفه ای بایستی در جریان آخرین بروزرسانی الگوریتم های گوگل باشد و همواره با اطلاعات بروز سایت ها را بهینه سازی کنند.

چرا سئو مهم است؟

حضور در نتایج جستجوی گوگل بهترین و موثرترین و البته کم هزینه ترین راه دیده شدن کسب و کارتان توسط کاربران اینترنت که مشتریان احتمالی شما هستند است. کاربران اینترنتی موضوع مدنظر خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ جستجو می کنند و موتورجستجو همان چیزی که کاربر به دنبال آن است را در اختیارش قرار می دهد.

دیده شدن سایت شما در نتایج سرچ گوگل باعث کسب اعتبار و جلب اطمینان از سوی کاربران سایت است و این امر نشان دهنده اهمیت و ارزش سئوی سایت است.

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک به سایت ها برای کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی طبیعی گوگل است که نتیجه آن برندسازی و افزایش ترافیک سایت است. اما چگونه؟ یک مهندس سئو با افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران در صفحه گوگل باعث دیده شدن صفحه در نتیجه سرچ گوگل می شود. نمایش نتایج مرتبط با سرچ کاربر توسط گوگل باعث جلب اعتماد کاربران سایت به گوگل و سایت های نمایش داده شده می شود.

هدف اصلی کسب و کارهای برای استخدام مهندس سئو سایت، قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل و ترجیحاً دیده شدن در لینک اول است که این امر هفته ها و یا ماه ها زمان می برد تا به نتیجه برسد. اما انجام داده بهینه سازی های لازم برای سایت در دراز مدت مزایای بسیار زیادی دارد و باعث افزایش رتبه اکسای سایت و افزایش بازدیدکنندگان سایت می شود.

تاثیر مستقیم رفتار کاربران بر سئو سایت

الگوریتم های گوگل بخصوص الگوریتم RankBrain تلاش می کنند رفتار کاربر را آنالیز کنند و مطابق با آن نتایج صفحه جستجو را بهینه کنند. هر زمان که کاربر عبارتی را گوگل جستجو می کند، لیستی از پیشنهادات گوگل را در صفحه serp گوگل مشاهده می کند و روی یک یا چند نتیجه کلیک می کند. ممکن است در این لحظه یکی از انتخاب های کاربر صفحه ای باشد که رتبه خوبی ندارد. کلیک کاربر روی لینک این سایت باعث جلب توجه گوگل می شود و گوگل جایگاه این سایت را بهبود می بخشد.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است اما برای درک محتوا و ساختار صفحات سایت شما نیاز به کمک دارد. فاکتورهایی در سئوی داخلی سایت وجود دارد که با رعایت آنها به گوگل کمک می کنیم محتوای صفحات ما را درک و طبق آن بهترین نتیجه را به کاربران نمایش دهد.

توجه کنید سئوی اشتباه سایت می تواند باعث حذف شما از صفحات سرچ گوگل شود و عقب افتادن از دیگر رقبا می شود.

 مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است که نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد. در فرآیند بهینه سازی تکنیک ها و روش های زیادی وجود دارد که با انجام آنها می توانید به نتایج بهتر در موتورهای جستجو دست یابید.

موفقیت در سئو سه مرحله اصلی دارد:

مراحل سئو

1- سئو تکنیکال

مرحله اول که مهمترین بخش سئو را شامل می شود سئو تکنیکال سایت است. این بخش مربوط به رعایت تمامی اصول سئو در کدنویسی و طراحی سایت است. بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه رسپانسیو و مواردی از این دست که تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت دارند.

2- سئو درون صفحه (On Page SEO)

بعد از فراهم کردن یک بستر قدرتمند استاندارد برای سایت نوبت به ساختار و محتوای داخلی سایت می رسد. این بخش شامل کنترل مستقیم متن صفحات، تصاویر، لینک های داخلی و به طور کلی هر چیزی است که در درون سایت بارگذاری می شود.

3- سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

سئو بیرون صفحه شامل تمام فعالیت هایی است که خارج از سایت انجام می شود و برای بدست آوردن رتبه برتر در گوگل تاثیر بالایی دارد. مهمترین بخش سئوی خارجی بک لینک (پیوندهایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کند) می باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ و … را اصطلاحا  سئوی خارجی یا بیرون صفحه می نامیم.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

پیاده سازی سه مرحله بالا به طور اصولی با رعایت تمامی قوانین گوگل که باعث جلب رضایت کاربر می شود سئو کله سفید و تقلب در انجام آن و استفاده از نقاط ضعف گوگل برای فریب ربات های گول و بهبود رتبه سایت بدون در نظر گرفتن رضایت کاربران در سایت سئو کلاه سیاه نامیده می شود. سایت هایی که برای بهتر دیده شدن از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند توسط گوگل شناسایی و جریمه خواهند شد.

G سئو سایت

استفاده از مطالب سایت و سئو فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت siteoseo.com می‌باشد.